מהו פרק הזמן הקצר ביותר להוצאת טופס 4?

אחד הטפסים החושבים בבניית בית הוא ללא ספק טופס 4, הטופס המאשר שהייה זמנית או אישור איכלוס זמני לבית, הינו טופס בעל משמעות גם לקבלנים וגם לבעלי הדירות. אך עד קבלת הטופס עלול לחלוף לא מעט זמן, כאשר העיכובים בו יכולים לגעת בכל פרק זמן כזה או אחר של ביצוע העבודות. מקרים מסוג אלו הופכים לעיתים לא רק לבזבוז זמן אלא גם לבזבוז של כסף, בין אם מדובר בקבלנים המשקיעים זמן ממושך בעבודה אחת או בחומרים נוספים ובין אם בדיירים הממתינים להגיע אל ביתם החדש.

מה צריך לטופס ארבע?

טופס ארבע אמור לוודא כי הבית אכן עומד בסטנדרט הבנייה אותו הכתיבה הממשלה, סטנדרט זה בנוי מלא מעט מאפיינים שונים על מנת להבטיח כי כלל המעטפת של הבית, תהיה ברמה מעולה למגורים. על כן הטופס כולל בתוכו את האישורים הבאים:

  • מהנדס- אישור של איש מקצוע כי הבתים אכן ראויים לאכלוס.
  • מכון התקנים-אישור זה מורה על תקינותם של המרחבים המוגנים ותקינות המעליות
  • קונסטרקטור-אישור של איש מקצוע המורה על איכות הבטון
  • תאגיד המים- אישור מטעם תאגיד מקומי כי הבניין מוכן לחיבור תשתיות הביוב והמים.
  • אדריכל-אישור המורה כי הבנייה בוצעה על פי היתרי הבנייה(תב"ע וכו)
  • חברת גז- אישור כי המבנה מוכן ובטוח לחיבורו אל תשתיות הגז
  • מכבי אש- אישור על בטיחותו של המבנה ועמידותו בתקני האש השונים.

זמן קצר ולא מעט טפסים

בניית בית היא פעולה היוצרת לא מעט פעולות קטנות וגדולות, כאשר כל אחת מהן משפיעה גם על זמן הבנייה וגם על זמן האישור. לכן אחד הטיפים המומלצים הוא לתכנן את הבנייה בצורה יסודית ומהירה על מנת לחסוך זמן ותקלות(שתמיד צצות). עם סיום הבנייה מומלץ לעמול על האישורים בדרך המהירה ביותר על מנת לעמוד גם בריג'קטים ובתקלות שככל הנראה נצטרך לתקנם עד לקבלת האישור. לאחר כל אלו חשוב לזכור כי כל וועדה מקומית או מחוזית פועלת על פי זמניה וכמות הבקשות השונות, לכן חשוב לשלוח את כל הטפסים והאישורים הרלוונטים, שכן קבלת טופס ארבעה יכולה להיות בין מספר שבועות למספר חודשים.