הרמת סינוס פתוחה

ישנם לא מעט טיפולים כירורגים שונים הנחשבים לדי שכיחים בקרב המטופלים הישראלים, אחד מהם ולא אחר הוא כמובן הרמת סינוס פתוחה. הליך זה שנחשב לדי חודרני מתבצע בעיקר עקב מחסור חמור של עצם השן, כאשר במקרים כאלו ישנו קושי גדול להחליף את השן החולה בשתל חדש. אבל הליך זה שלמרות שמו יכול להישמע "מפחיד" או מעט מלחיץ, הוא נחשב להליך די בטוח ובעל אחוזי הצלחה די גבוהים ונחשב לעמיד לאורך שנים. עם זאת ישנם מספר הכנות ובדיקות שיש לבצע לפני הרמת סינוס פתוחה, החל מצילומים ובדיקת היסטוריה של המטופל.

כל הדרכים להרמת סינוס פתוחה

בעת מחסור בעצם השן יתקשה רופא השיניים להחליף את השן בכל שתל אחר, על כן הרמת סינוס פתוחה כמו שציינו במקרים קיצוניים עלולה להיות הפתרון המושלם. עם זאת להליך זה ישנם בשנים האחרונות לא מעט חידושים שונים, אחד מהם נעשה באמצעות מיקרוסקופ. דרך זו נעשית בעזרת כלי חיתוך מתקדמים הנעזרים בטכנולוגיות אולטרא סוניות, המאפשרות חיתוך מדויק של העצם והגעה מדויקת אל מחסור העצם. הליך זה נחשב להליך די מתקדם ברפואת השיניים, כאשר ההליך הקלאסי מתבצע דרך "חלון" הנפתח בצד הלחי המאפשר הגעה בטוחה ומהירה אל עצם השן. בשני הדרכים הללו מתבצע מילוי עצם דרך כמה סוגים של חומרים, החל מחומרים קרמים ועד לחומרי מבוססי עצם מן החי או מהמטופל עצמו.

מה לזכור אחרי הרמת סינוס פתוחה?

אורכו של הטיפול נע בין שעה עד שעה וחצי, כאשר ביממה הראשונה תצטרכו להימנע משיעול או להתעטש וכמובן ניתן לאכול רק אוכל נוזלי וחם כמו מרק. הנחיות לשבועיים הראשונים שלאחר הניתוח כוללים הימנעות מפעילות גופנית, החל מרכיבה ולבטח צניחה או צלילה. יתרה מכך ביומיים הראשונים חשוב לא לעשן או לשתות אלכוהול וכמובן מניפוח של בלונים. במהלך עשרת הימים הראשונים עד לשבועיים הראשונים תצטרכו ליטול תרופות אנטי דלקתיות ומשככי כאבים לפי הצורך. את הרופא תוכלו לפגוש כשבועיים לאחר ההליך, זאת בעיקר להוריד את התפרים וגם בכדי לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי מצבכם.