חוש הומור קוסמי והתפתחות רוחנית

אתם חושבים שלאלוהים יש חוש הומור? האם הוא צוחק? אני חושבת שכן, רק שאנחנו לא קולטים את הבדיחה. למשל, תמיד נמשכתי ל"רוחניות". כל המשפחה שלי כזאת. גדלתי בין קריסטלים ומדיטציות וקדושים וסרטים אדומים. אבל במקביל, אני זוכרת הרבה מקרים שהייתי חושבת מחשבות נעלות, רק כדי לנבוח שנייה אחרי על אדם שהעז להפריע לי. אני רק מתארת לעצמי כמה קדושה הייתי בעיני האנשים האומללים שחיו עם מוארת שכמוני.

אנשים זה באמת דבר מצחיק. רוחניות היא לא על איזה הר מורם מעם ואפילו לא קשורה באיך שמתלבשים או נראים והיא מיועדת לכל בני תבל בלי שום הבדל של מין, גזע ודת. רוחניות – קשר עם העולם הרוחני – מושגת רק דרך היחסים והקשרים בין בני אדם. מזעזע נכון? מה שאנחנו מבקשים לברוח ממנו ביותר דווקא הוא הפתח שלנו לנצח. 

"האגו שלנו זקוק לאיזון"

כולנו רצון לקבל הנאה, זו מהותנו, שזה חביב ביותר רק שהרצון שלנו מלווה באגו. אגו שהנאתו היא תמיד על חשבון אחרים ולטובתו בלבד. האגו הוא שדחף אותנו לרדת מהעצים ולגלות יבשות וזה דבר טוב, רק שככל שהוא מתפתח הוא יוצא משליטה והיום כבר הגענו למצב שאנחנו רואים בעיניים איך הגענו למצב ללא מוצא. כולנו אנוכיים ולא מסוגלים לסבול אחד את השני. מערכות היחסים שלנו מתפרקות מרמת המשפחה עם האנשים היקרים לנו ביותר ועד לרמת הציבור השסוע והמדינה. ובתוכנו בור שחור שלא יודע שובע ולא יודע רוגע.

לפי כל הבנתנו כאנושות ואנשים, מזמן היינו אמורים להתנהל על מי מנוחות אבל בפועל נראה שמשהו רציני השתבש בעולם וכל מערכות חיינו מתמוטטות. הגיע הזמן להודות – טעינו. אנחנו לא באמת מבינים איך העולם הזה מתנהל והאנושות פשוט לא מצליחה לסדר את עצמה בטוב ושלווה. התפתחות האנושות דרך התפתחות האגו היא חלק מהאבולוציה התקינה אבל כעת הגענו לשלב שבו האגו כבר לא משרת אותנו והוא זקוק לאיזון. האיזון יוכל להתרחש רק דרך המשך ההתפתחות האנושית ותחילת האבולוציה הרוחנית. כל הבעיות בעולם – ממשבר האקלים ועד הקורונה והריקנות שבליבך – כולם הם קריאה מהטבע לטפל בטיב היחסים והקשרים בין האנשים. 

הטבע הוא מערכת של חוקים מחוקים פיזיים כמו חוק המשיכה ועד חוקים חברתיים רוחניים כמו החוק העליון – חוק הערבות. כל רמות הקיום דומם, צומח, חי קשורות ותלויות אחת בשנייה ולכן צורכות כדי לשרוד ומשרתות את השאר. ההבדל בין העולם שאנחנו מכירים לעולם הרוחני הוא בכוונה שלנו, במהות היחסים. מאהבה עצמית- לאהבת הבריות- לאהבת השם. 
כאשר נרצה לעבור ליחסים של נתינה, כל חיינו ישתנו לטובה כי נחיה לפי חוקי הטבע ולא נסבול עוד.  כל הטבע יפתח בפנינו, נלמד לאהוב ונשיג בתוכו קשר לבוראנו. 
האם אלוהים צוחק? כל הטבע הוא מסיבה שקוראת לנו לבוא ולהשתתף.