רמת ורבר 2021

עד לפני 7-10 שנים רמת ורבר היתה שכונה פחות נחשבת, המון עולים לשעבר מברית המועצות, תשתיות לא משהו, בניינים די ישנים, לא בדיוק מרכז פתח תקווה אבל גם לא אחת השכונות החדשות והאיכותיות שצמחו סביבה, בקיצור לא מזמינה במיוחד. אך מה שקרה בשנים האחרונות הוא לא פחות מלא יאומן – הגשר שחיבר את השכונה לפארק הגדול ולקניון, ההתחדשות של בית חולים בלינסון, מה שקורה עכשיו עם התוכניות של הפינוי בינוי בחלקה הצפוני של השכונה בזכות הרכבת הקלה שמתקדמת ובחלקה הדרומי בזכות פיתוח רחוב ארלוזורוב זה לא פחות מלא ייאמן. הביקוש בשכונה מתעורר ויותר ויותר תושבים מבינים שעוד כמה שנים תהיה להם שכונה פצצה – הם יוכלו לנסוע בעשרים דקות ברכבת לעזריאלי, או ללכת 10 דקות לקניון הגדול או למרכז בסר סיטי שנמצא בשלבי הקמה אחרונים, אזור חיי הלילה שהתפתח וההרחבות של בלינסון יהפכו את האזור לאחד השוקקים בעיר.

מה בסך הכל האדם צריך? אפשרות להגיע ללא רכב לתל אביב, למרכזי בילוי וקניות, לשוק העירוני ולהנות בתוך השכונה מפארק גדול שיתרחב וגן חיות. מי צריך יותר מזה? המחירים בשכונה אינם משקפים עדיין את מרבית התמורות הללו, אך הם כן עלו בדומה לכל השוק. אחת הסיבות לכך היא שבמרבית האזורים שבהן אושרה תוכנית התחדשות עירונית הדיירים טרם התאגדו וטרם התקשרו עם יזם. בפרויקטים שזה כבר קרה, קשה מאוד עד בלתי אפשרי בכלל לגרום למישהו למכור משהו אלא אם המחיר מאוד מאוד גבוה.

אז אם לא ביקרתם בשכונת רמת ורבר, פתח תקווה, לאחרונה, תעשו טלפון לאיזה מתווך מקומי או שתגיעו בכוחות עצמם, תעשו סיור, תסתכלו על נכסים ותנסו לדמיין בעיניכם מה עומד לקרות ולהתחולל בכל מקום בשנים הקרובות. תנסו לנשום את עוצמת השינוי, להבין איך פתח תקווה הופכת בחלק מהאזורים למיני תל אביב ולא להאמין שאתם אשכרה חיים בתקופה כזו. אההה – אם יש לכם נכס בשכונה ואתם לא לחוצים למכור, תמתינו ואם יש לכם הזדמנות או אפשרות לעבור מתוך הבנה שתוכך כמה שנים איכות החיים שלכם תשתדרג מהותית אז תישנו על זה. וכמובן שאם יש לכם כסף פנוי להשקעות בנדל"ן ולא התכוונתם לרכוש דירות בקפריסין אז אולי רמת ורבר היא המקום עבורכם.