הסיפור על נובה

בתי ספרה לי את הסיפור הידוע על נובה. נובה היא כלבה. אריק, הבעלים של נובה יוצא איתה לטיול. נובה קשורה ברצועה. הם מטיילים לאורך שביל ביער. לפתע יוצא ארנבון מבין השיחים. נובה מזנקת ורודפת אחריו עד שנעלמת. אריק מבלה את שארית היום בקריאות לנובה ובחיפושים נואשים. כאילו בלעה אותה האדמה. במר ייאושו הוא מבקש עזרה מחברים ושכנים, ואף תולה מודעות בדבר הכלבה האבודה. אריק מרגיש חסר מזל, הרי הארנבון הארור היה בדיוק במקום הלא נכון וקפץ לשביל בדיוק ברגע הלא נכון.. . 

מקץ שבוע אישה מגיעה לפתח ביתו של אריק ונובה בזרועותיה. אריק מודה לה מקרב ליבו. שמה אנה. היא יפה, בת גילו של אריק. השניים מדברים ומתאהבים. אריק חושב לעצמו כמה בר מזל היה שאנה מצאה את נובה והייתה בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון. מספר חודשים חולפים. אריק מתרועע עם אנה תכופות. הוא נוסע לקחת אותה לסרט. בדרכו רכב אחר ממשיך בנסיעה מהירה וחוצה את הצומת לאחר שלא נשמע לאור האדום ברמזור. רכבו של אריק מוסט מהכביש. מצבו קשה. הוא מפונה חסר הכרה לבית החולים. כשאריק שב להכרה מסביר לו הרופא שעליו לעבור בדיקת אם.אר.איי דחופה. אריק חושב לעצמו כמה ביש מזל היה לעמוד בכניסה לצומת בדיוק במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אריק מושאר להשגחה לילית בבית החולים. למחרת מגיע אליו הרופא לשאול בשלומו ומסביר לו שיש לו חדשות טובות וגם חדשות רעות. אריק מעדיף לשמוע קודם את הרעות. טוב, אומר הרופא. המדובר למעשה באותן חדשות. התאונה לא השאירה סימנים אולם סריקת המוח גילתה גליומה. המדובר בגידול שפיר בגודל מזערי. אלו הן החדשות הרעות אולם, למעשה, גם הטובות. גידול כזה מתגלה במרבית המקרים רק לאחר שמתגלים סימפטומים הנובעים ממנו, כאשר בשלב זה כבר בדרך כלל אי אפשר להסירו. הרופא טופח לאריק על שכמו ואומר "אפשר לומר שהתאונה הצילה את חייך". אריק מבולבל. הוא חושב כמה מזל היה לו כשנסע לקחת את אנה, להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון בדיוק על מנת להיות מעורב בתאונת הדרכים. הוא חושב לעצמו כמה מוזרה המחשבה האחרונה הזו. אריק חושב כמה מעט הוא יודע על החיים, על להיות במקום הנכון בזמן הנכון, על טוב ועל רע.

 אחרי הניתוח להוצאת הגידול שעבר בהצלחה רבה, אריק מחלים בביתו. מקץ ימים ספורים ועל מנת להתרענן הוא לוקח את נובה לטיול ביער… דבר קשור בדבר. אם יש לנו אפשרות לחולל שינוי, הרי שהשינוי הקטן ביותר במערכת קשרי סיבה ומסובב שאנו נתונים בה יכול לחולל את השינוי הגדול ביותר, לטובה או לרעה. ייתכן שכבני אדם, נתונה לנו הבחירה הזו, לכוון את המערכת לכיוון הרצוי ואפילו נעשה זאת במעשים "קטנים".