תפקידו של פורטל פיננסי

אנו יכולים לראות לא מעט שווקים שונים להשקעה אשר הופכים יותר ויותר רלוונטיים עבור ישראלים רבים, החל מהשקעות נדלן ברחבי העולם, השקעה במניות וכלים פיננסיים שונים ועד אל השקעה בסטרטאפים קטנים בינונים וגדולים כאחד. אך על מנת שהמשקיע ישראלי יבין או יכיר במעט את השווקים השונים להשקעה כיום, הוא יהיה חייב להכיר לפחות בין 2 פורטלים פיננסיים ישראלים ועוד אחד או שתיים מבין הפורטלים המובילים בחול. תפקידם של אלו הוא לא פחות חשוב מקורס השקעות או קורס יזמות שאותו עוברים לא מעט מהמשקיעים הישראלים כיום, אז מה בעצם תוכלו ללמוד מאותם פורטלים או מדוע חשוב שתכירו?

מידע מידע ומידע

שווקי נדלן, שווקי מניות, אופציות ושאר הכלים ואפשרויות ההשקעה שניצבות כיום אל מולכם מושפעות ממגוון רחב של פעולות שונות אשר מתרחשות בשוק שלהן או בשווקים שונים בעולם. אחת הדוגמאות לכך אלו פולי הסויה, שבעשור האחרון מניות אלו עלו בצורה משמעותית ומי שהצליחו ל"קרוא" את השוק דרך הפורטלים השונים הבין כי השימוש בפולי הסויה הפכו ליותר ויותר פופולריים והדרישה להם בשוק רק הלכה ועלתה. פורטלים פיננסים אמורים לייצר סיקור מקיף ומדויק בנוגע לשווקים שונים, אלו היכולים להשפיע על שווי המניות או הנדלן. לכן תפקידו של פורטל פיננסי הוא חשוב לא כי הוא עלול "לנבא" את שווי המניות, אלא לשקף עבורכם תמונה בכל הקשור לבועות להשקעה, תחומים שאמורים להפוך למבוקשים כמו שוק מכוניות החשמליות שכיום נהנה מפופולריות עם המאבק בהתחממות הגלובלית ועוד.

מדדים

המידע שתצטרכו לשאוב מהפורטלים הפיננסיים עלול להשפיע לא מעט על ההחלטות שלכם, לכן עליכם לזכור כי גיוון בין הפורטלים וקבלת תמונה רחבה ככל הניתן היא דבר מאוד חשוב. כמובן שלכל פורטל פיננסי ישנה אג'נדה או רצון לקידום תפישה מסוימת, עליכם תוטל משימת הגיוון אשר חשובה לא פחות. אבל יחד עם זאת ישנו דבר אחד אשר אינו יכול להיות מושפע מאג'נדה או תפישה והוא לא אחר מאשר מדדי המניות. ככל שהפורטל הפיננסי יהיה מתקדם ומושקע יותר כך הוא יספק עבורכם את המדדים משאר הבורסות בעולם כולל ניתוחים שונים, החל מחירי נדלן, אגרות, מניות שונות ועוד. מדדים אלו יעזרו לכם לא פחות מהמידע שתקראו, גם על מנת להבין את עליית המחירים והירידה שלהם בהתאם למידע שתקבלו, וגם על מנת לחשב את ההשקעה הבאה שלכם בצורה הנכונה ביותר.