לטייל עם מכשיר שמיעה

מתכוננים לנסיעה סוף סוף? נראה שהקיץ הזה כל עם ישראל או לפחות רובו המוחלט החליט לנסוע לחו"ל ומי שלא בוודאי שנפש בארץ. אז כמו כל נסיעה מוצלחת – הכל מתחיל בהכנה ואם אתם צריכים לנסוע עם מכשיר שמיעה אז ההכנה טיפה מתרחבת.

הכי חשוב זה להבטיח שיש לכם זוג סוללות תואמות נוסף על אלו שבמכשיר. אם מכשיר השמיעה שלכם עובד על סוללות נטענות, בדקו שיש לכם מתאם מתאים לפי המדינה שאליה אתם טסים ואם לא אז כדאי לרכוש אחד מבעוד מועד בישראל או בדיוטי פרי.

כדאי לקחת תיק המתאים למכשירי השמיעה כדי שלא ילכו לאיבוד וכדי להגן עליהם מנזק כלשהו. חשוב גם לקחת ערכת ניקוי משום שהמכשיר יכול לצבור לא מעט חיידקים לא מוכרים מה שמעלה את הסיכון לדלקות. אם המכשיר מחובר בסטרימינג בבלוטות' אז חשוב לדאוג למה שצריך כדי לאפשר זאת גם בחו"ל. אם אתם נוסעים למקום לח או גשום בצורה חריגה אז רצוי גם לדאוג לערכת ייבוש.

אם הטיול שלכם דורש השכמה מוקדמת בבוקר, השקיעו בשעון מעורר נייד שיעורר אתכם בתנועה או באור במקום בקול. בארה"ב לדוגמא יש חוק (ADA) שדורש שכל המלונות והאכסניות יהיו נגישים לאנשים עם אובדן שמיעה. ה-ADA חל על כל מקומות הלינה המסחריים אך לא בהכרח על דירות אירבנב. כך שאם אתם לנים במקום מוסדר תוכלו לבקש כל סיוע שנדרש לכם לאור לקות השמיעה שלכם.

מעבר בשדות התעופה עם מכשירי שמיעה

תוך כדי הבדיקות בשדה תעופה, חשוב להודיע להם שאתם לובשים מכשירי שמיעה. אולי לא תצטרכו להסיר את המכשירים אך גם אם כן יתייחסו אליכם ביותר אדיבות אם ידעו על כך מראש.  מכשירי הבדיקה השונים בהם עושים שימוש בדשות התעופה כגון קרני רנטגן, גלאי מתכות, סורקי גוף מלא ומכשירי זיהוי ידניים אינם פוגעים או מזיקים במכשירי השמיעה.

רצוי להירשם מראש לקבלת התראות טקסט חשובות לגבי הטיסה מחברת התעופה שבה אתם טסים. מערכות הכריזה עלולים להיות בעייתים או לא חזקים דיים כדי שתשמעו את הודעות הכריזה. רצוי לא לבחור מושב בשורת היציאה. אנשים עם ליקוי שמיעה אינם ראשים לשבת בשורות אלו שאמורות לתפקד מהר מאוד במקרה חירום במטרה לפתוח את דלתות היציאה.