להתפלל נכון לאלוהים

מי מאיתנו לא מתפלל לאלוהים? בדרך כלל זה בזמן מצוקה, אם אנחנו חולים למשל, או בזמן שאנחנו רוצים להצליח במשהו, למשל להרוויח בלוטו או בבחינה. אבל כשמנסים לברר מתי תפילה נענית ומתי לא, אי אפשר לגלות שום חוקיות. זה לא תלוי בכמה אני רוצה את הדבר, לא תלוי אם עשיתי מעשים טובים או רעים, נראה שאין שום חוקים.

אבל מסתבר שיש חוקים, חכמת הקבלה מסבירה איך עובד המנגנון של התפילה הנכונה לכוח עליון, תקראו לו אלוהים או כל שם אחר שבא לכם. ישנם שני מפתחות להבנת החוקיות של התפילה, הראשון שהכוח העליון פועל כמו חוק טבע, תמיד באותו אופן ובאותה צורה שאף פעם לא משתנה כמו כוח המשיכה. אף אחד מאיתנו לא קופץ ממגדל גבוה ומתפלל לכוח המשיכה שלא ימשוך אותו למטה, התפילה הזו לא ממש עושה רושם על כוח המשיכה. 

כל כוח עליון עובד בצורה דומה, לכן חייבים להבין את החוקים לפיהם עובד הכוח העליון. כלומר אנחנו יכולים להפעיל את הכוח העליון אבל הוא תמיד יפעל באותו אופן, כמו שבונים למשל תחנת כוח חשמלית, המופעלת בכוח המים, אנחנו מפעילים את כוחות הפיזיקה, את כוח המשיכה, את הכוח האלקטרומגנטי וכך יוצרים חשמל ומשתמשים בו לתועלתנו. אנחנו לא יכולים לבנות את תחנת הכוח בלי קשר לחוקי הפיזיקה ולהתפלל שהיא תעבוד.

הדבר השני שחשוב שנדע הוא לפי מה עובד הכוח העליון ? הכוח העליון הוא כוח האהבה וההרמוניה שבטבע, לכן הוא נותן לכל אדם בדיוק את מה שהאדם צריך באותו רגע, ולא מה שהאדם רוצה. לכן אם אנחנו רוצים להתפלל נכון קודם כל אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם זה באמת מה שאני צריך? 

זכייה בלוטו למשל עשויה לשנות אדם מאוד לרעה, להפוך אותו לרודף כסף, ולאדם שרב עם כל בני משפחתו. לכן לא בטוח שאדם כזה צריך זכייה בלוטו. גם להצליח כל הזמן זה לא בהכרח דבר טוב, לפעמים עדיף כישלון שממנו לומדים ומתקדמים להצלחות גדולות, לכן לפעמים נתפלל להצלחה ולקבל במקומה כישלון, ולא נבין שזה לטובתנו. בכדי להתפלל נכון חשוב שנדע מה אנחנו באמת צריכים, האם אנחנו צריכים יותר כסף או דווקא קשרים טובים יותר בינינו, האם אנחנו צריכים להפיל את הממשלה או אולי לבנות ערבות הדדית בין כל תושבי המדינה. ברגע שנבין מה אנחנו באמת צריכים, נוכל להתפלל נכון ובטוח שהתפילה תענה, כי אלוהים הוא חוק טבע, הוא עובד תמיד באותה צורה, הוא תמיד ייתן לנו מה שאנחנו באמת צריכים.