הסיפור של אלוהים

הסיפור של אלוהים מלווה את האדם משחר האנושות, אבל באמת אין אדם שיותר מתאים להגיש לנו את הגרסה האקטואלית מאשר השחקן מורגן פרימן ששיחק את דמותו של אלוהים בסרט "ברוס הגדול מכולם". לא נרצה שהכתוב כאן יהווה ספוילר, למרות שהסרט כבר יצא לפני כ-20 שנה, אבל העסק עם אלוהים רלוונטי מתמיד ולכן מורגן פרימן יצא למסע מצולם מרתק לבדוק את הסיפור של אלוהים ואיך הוא משתקף באמונה של עמים ומדינות סביב כל כדור הארץ.

צפייה בסדרה מלמדת על הנושאים המעסיקים את בני האדם יותר מאשר מספקת פרטים חדשים על אלוהים, אבל מבין הפרטים בסדרה מבצבצים נושאים משותפים לכל האנשים המצביעים על כיוון כללי ברור. למרבה הפלא זה גם הכיוון שהוצג בסרט אבל עוד נגיע לזה.

ראשית, אנשים מוטרדים לגבי הבריאה. היום אנחנו יודעים לא רק על המפץ הגדול, אלא אפילו על אירוע שהיה לפניו שנקרא, אתם לא תאמינו, "אינפלציה". אבל מה היה לפני זה? מי גרם ל "אינפלציה"? זו כבר לא גישה אנטי דתית כמו לפני מאות שנים, אלא יש רצון אמיתי להבין מאיפה הגענו.

נושא נוסף שאנשים רוצים לברר הוא למה קיים רוע בעולם, ואיך מחברים את הרוע שרואים וחווים עם האלוהים שהיינו רוצים להאמין בו. העם היהודי מכיר את השאלה הזו מאד לעומק, השואה שהתחוללה בזמן מלחמת העולם השנייה העלתה את השאלה הזו בחדות אבל גם מורגן פרימן בסדרה שלו לא מצליח לתת תשובה ממש מספקת לסתירה הברורה הזו.

צורך אחר שעלה מתוך הסדרה הוא הרצון לדעת מה יהיה באחרית הימים. מורגן פרימן בודק נבואות זעם שונות, מעניין שאין כמעט נבואות עם סוף חיובי סטייל הוליווד, וכן אסונות היסטוריים במטרה להבין האם אפשר לראות "מה יהיה בסוף". מסקנה מאד ברורה שעלתה מתוך הנתונים היא שמאד לא מומלץ למי שחוזה אסון גדול שיביא את קץ האנושות לתת תאריך קרוב כי כגודל האסון החזוי כך גודל הפשלה כאשר התאריך עובר וכלום לא קורה.

אבל בואו נסיים במסר מהסרט, אחרי שהגיבור חווה את האחריות הכרוכה בלהיות אלוהים, הוא מגיע למסקנה שעדיף למלא בקשות של אנשים אחרים ולא של עצמו. ככה זה, במידה ותיצרו סביבכם סביבה טובה לאנשים שאתם אוהבים האלוהים כבר יציץ עליכם מלמעלה ויחייך.