לחקור את אלוהים באופן מדעי

המדענים מוכנים לחקור את כל התופעות הכי מוזרות ביקום, הם גם מוכנים להשקיע מיליארדי דולרים לחקור תופעות שאין שום הוכחה לקיומן כמו חיפוש אחרי חייזרים מעולמות אחרים. יש רק דבר אחד שהם מתעקשים באופן בלתי הגיוני לא לחקור, הם לא מוכנים לחקור את קיומו של אלוהים באופן מדעי.

יש להם הרבה תירוצים אבל אני מניח שהסיבה המרכזית היא המלחמה הקשה שהתנהלה באירופה בתקופת המהפכה המדעית בין המדע לכנסייה. מאז אותה מלחמה המדע ממשיך לטעון שהוא לא חוקר משהו כמו אלוהים, זה מחוץ לתחום המדע. הרי איך אפשר לחקור משהו שלא רואים, או שאי אפשר להוכיח את קיומו ? אנחנו המדענים לא פועלים בצורה כזו הם יטענו. אלו כמובן טענות מופרכות מהיסוד. 

רוב היקום מורכב מחומר אפל

בשנות ה-30 של המאה העשרים מדען בשם פריץ צוויקי חישב את המסה של הגלקסיות והגיע למסקנה שאמורה הייתה להיות לגלקסיות מסה הרבה יותר גדולה, הוא קרא למסה החסרה, חומר אפל, חומר שאי אפשר לגלות בשום דרך ידועה למדע. כמובן שרעיון זה זכה לחוסר אמון ולהרבה לעג מצד הקהילה המדעית.

מספר עשורים לאחר מכן החלו להצטבר עוד ועוד עדויות ומדידות שמראות שצוויקי צדק, שקיים חומר אפל שאי אפשר לראות בשום דרך, ובעצם רוב היקום מורכב מחומר אפל ואנרגיה אפלה. המדע היום משקיע הרבה מאוד כסף וזמן לבנות חיישן שמסוגל לגלות חומר אפל. כל התירוצים של המדענים לגבי חוסר הרצון שלהם לחקור את אלוהים נובע מהפחד הגדול ממציאת הוכחות לקיומו, הוכחות שאולי יהפכו את המדע ללא רלוונטי. 

המדענים מפחדים שנחזור חזרה למצב שבו הכנסייה או דת כלשהי תקבע מה נכון ומה לא נכון. אולי הגיע כבר הזמן לצאת מחשכת ימי הביניים של המדע, להפסיק לפחד מתוצאות המחקר ולהתחיל מחקר מדעי באחת השאלות הבלתי פתורות והחשובות ביותר המעסיקות את המין האנושי.

המדענים צריכים לעשות עוד קפיצה מחשבתית קטנה בקשר לאלוהים, להבין שאלוהים הוא בעצם הטבע, לכן הם בעצם כל הזמן חוקרים את קיומו של אלוהים באופן קבוע, יש רק שאלה אחת שהם צריכים לחקור אותה וזוהי השאלה המעניינת ביותר, האם הטבע הוא מטרתי כלומר שיש לו תכנית ברורה וסדורה או שהוא אקראי.

המדע החליט מראש שהטבע הוא אקראי למרות שישנן עדויות רבות מנוגדות לטענה זו, כדאי לכולנו שהמדע יתעסק בשאלה הזו כי היא עשויה לתת לנו הבנה עמוקה ביותר על החיים שלנו, בלי צורך לשלוח חלליות וטלסקופים יקרים ביותר לחלל.